28 Ağustos 2016 Pazar

ÖNSÖZ (Uzunca Söz 1.)

Tamam tamam kendimi önsözleyeyim...Babama göre 1964, anneme göre 1965 doğumluyum..Babam aslan burcu, annem o gün babamın alkollü olup yanlış kaydettirdiğini ifade ederek (iddia etti demiyorum dikkat..annem hep haklıydı, her konuda) yengeç burcu olduğumu söyler..Babam burç bilmez aslında, 15.08 yazdırmış, annem 14.07 der gün ve ayıma..Çocukluğum anneannem ve babam arasında geçti..Annemle babam bir kaç defa ayrılıp barıştılar..Traktör tepesinde eşya taşıdığım ve vedalaştığım küçük kız-genç kız odalarımın kireç badanalı duvarları hala gözlerimin önünde..Şiir yazardım hep ve hayvan kurtarırdım..Eve sürekli bebek kediler getirirdim ama hiç annelerinden ayırmazdım..Başıboş avare bebekler ve kabuğu kırık kaplumbağalar..Annem ilgilenir, ilaç verir, karınlarını doyurur ve yuva yapardı onlara bahçemizde...Babam çok tutucuydu kız orta mektebine yazdırdı beni..Dikiş nakış pek beceremedim..En iyi dersim edebiyattı ve annemle babam orta sonda yine ayrılınca teyzemlere dil döküp normal liseye yazıldım...Üniversite sınavları tam handikaptı..Her kafadan bir ses çıkıyordu..Sınavda doğru yaptığım sözelleri silip sayısal yaptım..Salağın teki öyle yapmamı, yoksa barajı aşamayacağımı söylemişti..Matematiğe de basıyordu kafam..Eşit ağırlık çıktı sanırım ve Konya hukuğu tutuyordu puanlarım ama babamla barışıldı o dönem..Babam uzağa göndermem dedi..Hayvan gibi puanlarla Amasya meslek yüksek okulu muhasebe bölümüne gittim..okulda herkes tembel ve tek sınavla gelmişti oraya..Sorumsuz çocuklardı çoğu..Ben okulu bitirip bir işe girip anneme bakmalıydım..Artık ne babama ne de teyzemlere tahammül edemiyordu, tansiyon hastası olmuştu..
Vışşşş....Yine çok uzatmışım..Sonra devam edelim..Arkası başka gün.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder